1 september 2013

Augusti 2013

Jag är ganska så nöjd med hur jag mått under augusti. Trots en grundläggande trötthet (som påverkar allt jag gör/ inte gör) så mår jag bättre nu än vad jag gjorde i tex juli.

De mål jag satte upp för augusti: Att jag skulle kunna delta i det 50-årskalas och det 70-årskalas jag var inbjuden till- det fungerade! Två kalas på en månad, det är någon slags rekord när det gäller det senaste decenniet!!!

Jag har även fyllt år under augusti, men det firade jag inte eftersom jag satsade på att klara av de andra kalasen. Jag hade tänkt att jag och min man skulle kunna gå ut och äta lite gott, men när jag tvingat in mig i duschen så blev det så tydligt: "-Men jag orkar ju inte!". Så jag kunde stanna hemma och bara njuta av att jag slapp!!! Min man ägnade istället kvällen åt att gräva upp en ny rabatt åt mig, vilket jag uppskattade mycket mer!

Jag har också, under senare delen av augusti, orkat vara ute lite mer. Rensat lite ogräs, planterat lite växter i min nya rabatt, plockat squash (många!) och tomater (få), höstgödslat (för det blev aldrig någon extra näring tillfört i våras) och allmänt bara njutit de stunder jag varit ute. Hoppas att stunderna blir fler och längre under september, för hösten är min årstid! Svalt och lite klarare luft, mera lätt att andas!

Jag har också varit i en plantskola och köpt några nya växter och i en annan butik och köpt ett nytt planteringsbord! Samt varit på biblioteket!!!

För en vecka sedan kom jag ju plötsligt på att jag har mängder av symtom, inte minst tröttheten, som tyder på att jag har för låg ämnesomsättning igen, så nu har jag ätit en extra halva av medicinen under den sista veckan och även om det är kort tid så tycker jag nog att jag kan märka en viss skillnad i trötthet- så jag hoppas att det fortsätter så!!!

Mina mål för september är att kunna delta i ett kombinerat kalas för en 12-åring och hans mamma. Jag hoppas också kunna ta emot ett besök av syster, svåger och 6-årig systerson för en dag i naturen. Jag hoppas även att jag skall kunna åka iväg och handla in de matvaror vi behöver och att jag skall ha hunnit jobba i trädgården en hel del innan september månad är slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar