5 september 2013

Lycka!

I dag har jag varit ute i trädgården! Länge! Säkert över en timme och jag mår så bra av det!!!! När jag gick in så var jag så lycklig, trött men lycklig. Jag älskar min trädgård och jag älskar att jag få bo här där jag trivs så bra!

Hösten är min årstid och jag njuter av den fuktiga luften, den molniga himlen och det sköna ljuset som inte gör ont i mina ögon. Jag uppskattar att det inte är en massa flygande, surrande, stickande insekter som inte kan låta mig vara ifred och jag njuter av lugnet och stillheten omkring mig!

Hoppas att jag skall få många lyckliga stunder i min trädgård i höst! Och hösten kan vara lång- en gång så satt jag ute, i en annan trädgård, och rensade när jag vände mig om och tittade mot huset. När jag då fick se adventsljusstakarna som spred sitt ljus i fönstren, så kändes det en liten smula konstigt och jag tänkte att det kanske är dags att plocka in trädgårdsredskapen för i år. Det var på Luciadagen.

Men redan den 2 januari plockade jag ut dem igen, för det var en sådan underbart mild vinter! Kunde rensa ogräs hela januari, innan kylan kom i februari. Jag minns inte vilket år detta var, men det är ett starkt minne!

Hoppas nu på en lång mild höst och därefter gärna en mild vinter! De sista åren har tjälen gått i jorden så tidigt och släppt så sent- jättesvårt att njuta av ogräsrensning då! :)

Tog kort på min månghövdade solros idag. Den står där inte för sitt utseendes skull, utan för sina egenskaper: Rötterna tränger djupt ner i jorden, luckrar den och hämtar upp näring som blir tillgänglig för andra växter- men visst är den fin ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar