29 juli 2011

1 vecka

I morse vaknade jag utan tinnitus! Märkte först att det var något som var konstigt och insåg att det var alldeles tyst i öronen på mig! :)

När jag verkligen lyssnade kunde jag höra ett ytterst svagt susande, men alla de andra ljuden saknades.

Nu är de tillbaka igen och det behöver ju inte alls ha något att göra med den nya medicinen, för min tinnitus har aldrig konstant utan ständigt varierat med ett rikt utbud av susande, brusande, tjutande och  brummande ljud av olika styrka och intensitet. Det enda mönstret jag kunnat upptäcka är att ju tröttare eller mer stressad jag varit, desto fler och högre ljud har jag haft.

Jag kan inte säga att jag har mer energi nu, för jag känner mig mycket trött hela tiden, men trots att jag är trött så har jag fått gjort en hel del här hemma och det brukar inte fungera i vanliga fall.

Fast samtidigt så är jag ju inne på sluttampen av min femte semestervecka och det skulle ju mycket väl kunna vara därför jag inte är lika utmattad längre och därför orkar mer.

Allt som händer kan ju vara tillfälligheter eller ha andra orsaker, det vet jag ju inte förrän det blivit någon varaktig förändring....

Nackdelarna jag ser med medicinen är de "hårda"/ "tunga" hjärtslagen som inte känns riktigt bra, men jag utgår ifrån att de är övergående och beror på ändringen av medicintyp. Jag tror inte att det beror på att jag är övermedicinerad, för jag tar betydligt lägre dos än tidigare, men det visar väl sig....

I morse, när jag låg där med mina tysta öron, så kändes det lite overkligt om det verkligen skulle kunna vara så att tinnitusen ger med sig efter 12 års daglig närvaro, och särskilt om det sker efter bara en veckas medicinering!

Å andra sidan så är jag helt övertygad om att mina hörselproblem, som uppstod sommaren 1999, berodde på hypotyreosen. Det hörseltest jag gjorde våren 2010 förbättrades markant efter det att jag började ta Liothyroninet, efter att det varit ganska stabilt flera år dessförinnan. En tillfällighet???

I alla fall: Jag låg där och tänkte plötsligt på Gunnels dagbok. På en vecka var 20 av hennes symtom borta- efter 20 år med Levaxin!  Så det finns hopp!

Skeptikerna kan säkert hänvisa till Placebo-effekten (populärt när man inte förstår), men för min del så spelar det ingen roll vilken effekt det är som ev. skulle ge mig hälsan tillbaka!

I dag har jag tagit min åttonde tablett och har påbörjat andra veckan med den naturliga varianten. Skall bli spännande att se vad som händer under denna veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar