19 juli 2011

Semester, vila och återhämtning

Halva semestern har gått och jag har ännu inte återhämtat mig från vårens arbetsträning. Jag vet ju att jag kan vara så mycket piggare och ha så mycket mer energi, men min kropp kräver vila och avkoppling utan att visa några tecken på att få nog.

Förra veckan var jag med en av mina systrar uppe i "Farmors stuga" i Bohuslän. I tre dygn satt jag på altanen och tittade på havet, pratade och tog igen många år av missad kontakt, läste, sov och vilade och blev uppassad med mat och vin. Trodde denna totala avkoppling skulle ge mig den energi jag behöver så väl, men även om det var mycket mysiga och trevliga dagar så är jag fortfarande lika trött och energilös....

Tog sju veckors semester i sommar, för att jag behövde vila och för att jag planerade att pröva Naturligt sköldkörtelhormon under semestern. Jag reagerar alltid stakt på alla former av förändrad medicinering, så jag ville inte ha andra krav jag måste möta samtidigt som bytet sker, men allt kan man ju inte styra själv.....

Att jag nu får pröva medicinen inom sjukvårdens ram är jag väldigt glad över, men varje steg har tagit så lång tid! Nu har jag fått besked från apoteket att medicinen troligen finns på apoteket i början av augusti, så har jag tur så hinner jag testa den under mina sista två semesterveckor. Iallafall något, även om jag inte tror på det innan jag har den i min hand.

Hoppas så på att detta är vad min kropp behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar