16 juli 2011

Väntan....

Ringde apoteket igår och fick veta att den variant av det naturliga sköldkörtelhormonet som min läkare ansökt om, är restnoterad och de vet därför inte hur lång tid det tar innan de kan ha medicinen hemma....

Väntan ....

Tålamod .....

Jag har ju "bara" väntat sedan april. Det var då jag bad läkaren om hon kunde skicka en licensförfrågan till Läkemedelsverket.

Hon tyckte inte att hon visste tillräckligt och ville skicka mig till Endokrinologen, som hade 4 veckors väntetid.

Remissen blev först avvisad, men de gick sedan med på att ta emot mig - med ytterligare väntan som följd....

Väntan på att få licensen - som fick skickas tillbaka för att det fanns felaktigheter i den. Sedan väntan på att få den nya, som tydligen skickats och kommit bort på vägen.....

Fick den slutligen och skyndade iväg till apoteket, där jag lämnade in den - vilket är den enda del jag själv kan påskynda.

De skulle ringa när de fått besked, oavsett vilket besked det blev, vilket de inte gjorde.

Igår fick jag brevet från läkaren, om att ansökan godkänts.

Brevet poststämplat i måndags, så egentligen borde en vecka, av de två det i normalfallet tar för apoteket att få hem medicinen, redan vara avklarad.

Kontaktade apoteket som först inte kunde hitta handlingarna, men sedan kunde se att varan var restnoterad...

De ringer när de har den, men på frågan om jag behöver ringa och påminna, fick jag veta att det får jag ju gärna göra.

Det är tur att jag fått Liothyroninet, för man behöver vara på topp för att hålla i alla trådar vad gäller sjukvård, medicinering och för den delen sjukförsäkringen, så länge man ingår i den...

Allting tar sådan tid!!!! Men det är ju bara ett enstaka liv det handlar om.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar