16 februari 2012

Innehållsrik onsdag

I går morse åkte jag till Vårdcentralen för spirometri, dvs test av lungfunktionen. Mina lungor visade sig fungera dåligt, vilket inte kom som någon överraskning, men efter fyrdubbel dos med Ventoline så var min andning godkänd.

Min läkare är på semester den här veckan, men astmasköterskan skall ta upp min medicinering med henne direkt på måndag. Troligen kommer jag att få inandningskortison för att minska inflammationen. "Vi ses nog igen", sa astmasköterskan när jag lämnade henne. Men jag tycker egentligen att jag har fullt upp med alla andra symtom och vårdkontakter jag redan har....

Eftersom jag sovit mycket dåligt på natten, då jag ständigt vaknat för att jag inte kunnat andas, så sov jag en stund direkt när jag kom hem igen. Väcktes av telefonen som, via en receptarie på apoteket, berättade att nu hade mina tre burkar med AT kommit!

Hängde på låset i morse för att hämta dem och kunna ta dem som morgonmedicin idag, fick då veta att "anskaffaren" ringt och berättat att jag kunde få en lånad burk, vilket ju inte längre behövdes då mina "egna" burkar kommit tillrätta igen. Stort tack till dig okände man som annars hade lånat mig en burk!

Posten kom med ett meddelande från mammografin jag varit på i förra veckan. Beskedet var att jag inte har bröstcancer och det är ju en sjukdom jag verkligen är tacksam att jag slipper!!! Så astman får väl vara okej då....

Under eftermiddagen deltog jag i en mycket fin begravning. Allt var så välordnat och man kunde känna den kärlek de närmsta anhöriga lagt ner i förberedelserna. Till och med vädret var soligt, trots att dagarna före och efter bestått av en hel del snöfall. Alla de som deltog, mängder av blommor och inte minst prästens tal vittnade om att det var en älskad person som nu lämnat detta livet. Önskar nu att de anhöriga får kraft att gå vidare och kan glädjas åt sina positiva minnen.

Det var min ovanligt innehållsrika onsdag, för sedan somnade jag gott igen! Men för bara ett år sedan hade det alls inte varit möjligt för mig att klara av så mycket på en och samma dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar