14 februari 2012

Ingen medicin i sikte...

Under gårdagen väntade jag på att få det sms som skulle visa att medicinen nu fanns på apoteket, men det kom aldrig...

På eftermiddagen tog jag ändå vägen förbi apoteket för att fråga efter mina burkar med Armor Thyroid. De hade inte kommit och nu var de slut hos leverantören! Detta togs dock på största allvar och receptarien hittade fem burkar på ett annat apotek i närheten. Tyvärr var de ju undanlagda till en annan kund, så av det blev det inget...

I morse blev jag uppringd och fick veta att det inte finns några burkar kvar hos den svenska leverantören och att importen tar 2-3 veckor, vilket ju är jättelänge med tanke på att jag står helt utan medicinen!

"Anskaffaren" hittade dock några burkar som hör till en annan patient och hon skulle ringa honom och höra efter om jag kan få låna en burk så länge. Hoppas på det, för det är ju inget jag själv skulle tveka att ställa upp på eftersom jag vet hur struligt det kan vara att få tag på sin livsnödvändiga medicin!

Mycket jobb för personalen på "mitt" apotek, men de utför det med gott humör och stor servicekänsla!

Själv återgår jag till den medicinering jag hade innan jag bytte medicin: 40 mcg Liothyronin och 25 mcg Levaxin. Hoppas jag håller mig uppe på det tills jag får tillgång till min ordinerade medicin igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar