13 augusti 2011

Tredje veckan

Den tredje veckan var tuff!!!

Jag är nu helt säker på att jag ligger alldeles för lågt i dos och att jag behöver höja ytterligare. Skall försöka få en telefontid till läkaren på måndag och få klartecken för höjning.

Igår eftermiddag var jag tvungen att ta en halv extra tablett och därefter mådde jag betydligt bättre, men annars har veckan bjudit på många tidigare symtom som jag blev av med när jag höjde medicineringen och började ta Liothyroninet:

Jag har varit utmattad på ett gammalt välbekant sätt och jag har förlorat en stor del av den återhämtningsförmågan som gjort att jag har kunnat börja leva mer normalt igen.

Jag snubblar och går emot hörn och dörrhandtag. Känner mig ostadig och har sämre koll på omgivningen igen, vilket jag bland annat kan se på det ökande antalet blåmärken...

Sinnesintrycken har blivit förvrängda, tex smakade frukostomeletten rejält salt idag trots att min man inte kunde känna det. Jag är överkänslig för beröring och har därför svårare att hitta en bekväm ställning när jag ligger, för det trycker och skaver överallt. Att jag är mer ljudöverkänslig kom ju tidigare, men hör ju också ihop med detta.

Min koncentrationsförmåga är kraftigt störd och jag klarar inte att bli avbruten, av tex ett samtal samtidigt som jag gör något praktiskt- då förlorar jag all den energi jag uppbådat.

Men anledningen till att jag tog den extra tabletthalvan igår var att jag var så trött att jag bara ville gråta- och någon depression vill jag verkligen inte sjunka ner i bara för att jag bytt medicin!!!!

Jag har iallafall insett hur otroligt mycket bättre jag mått under den tid jag tillfört kroppen rent T3 genom Liothyroninet! Tänk att det är så lätt att glömma allt det jobbiga.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar