14 oktober 2013

Apotek och mediciner

Idag var min man på apoteket för att hämta ut de mediciner jag började få ont om. För att slippa åka flera gånger, så har jag börjat förbeställa medicinerna och väntat tills jag fått meddelande om att de finns hemma.

Men förbeställningen via webben är ganska bökig och nu skulle jag ha flera mediciner, så jag tänkte att det var enklare om han åkte dit och hämtade de mediciner som fanns inne och lämnade listan så att de kunde beställa de övriga. Då kunde jag åka dit senare i veckan och hämta dem som beställts hem då.

Döm om min förvåning när alla de åtta mediciner jag ville ha idag fanns hemma! Jag vet inte när det hände senast, men nu kanske äntligen apoteken börjar fungera som apotek igen efter avregleringen!!? Jag ångrar nästan att jag var så hård mot dem i ett tidigare inlägg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar