23 september 2011

Förfalskade intyg en väg att friskskriva sjuka människor?

Intressant om hur utförsäkringarna går till: Sanningen om Försäkringkassan- kommentar från en anställd

Hittade länken hos Ann-Christin, fd Sköldpaddor-bloggen: Försäkringskassan och dess jurister förfalskar sjukintyg

Hoppas någon, med resurser för detta, undersöker detta närmare, för det är ju inte första gången dessa anklagelser framförs. Redan i mars 2010 fanns denna artikeln i Aftonbladet: Jurist förfalskade Anitas läkarintyg

Även om det bara gäller "enstaka fall" så kan väl inte målet att utförsäkra så många som möjligt vara viktigare än en rättssäker hantering och en seriös bedömning!???

För egen del är jag mer drabbad av försäkringsläkarsystemets undermålighet, med summariska, snabbskrivna intyg som går emot samtliga andra läkares kvalificerade utredningar, men även av att jag saknar de juridiska kunskaper jag hade behövt för att kunna hävda mig inom systemet. Det är en historia jag berättar en annan gång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar